dinsdag 12 maart 2013

De eerste keer

“Moet ik vertellen over mijn ervaring, of beter gezegd het gebrek er aan? Motivatie? Wel of geen foto’s toevoegen? Hoe onderteken ik mijn mail?” Op de middelbare school leer je hoe je een sollicitatiebrief moet schrijven. Op internet zijn er talloze websites met voorbeeldbrieven per functie.
Maar nergens wordt je verteld hoe je als aspirant-prostituee een exploitant moet benaderen

Nu ik eraan terug denk, moet ik lachen om mezelf. Ik herken mezelf niet meer in dat meisje, ik was onzeker, wilde alles goed doen en het liefst perfect. Ik was bang dat ik het niet zou kunnen en uitgelachen zou worden door de exploitant, waar ik het idee vandaan haalde dat ik als achttien jarig groentje in die club kon werken. Bijna had ik besloten om er vanaf te zien, toch won mijn nieuwsgierigheid het van mijn onzekerheid. Binnen vijf minuten had ik mijn slechtste email ooit geschreven en verstuurd voordat ik het niet meer durfde.

Twee dagen later ging ik naar de club toe, om even rond te kijken en een gesprekje te hebben met de exploitant zodat deze mijn vragen kon beantwoorden. Eerlijk heb ik verteld dat ik niet zeker wist of ik het zou kunnen, maar dat ik het wel graag wilde. Waarom ik zo graag de prostitutie in wilde? Om eerlijk gezegd kan ik nog steeds geen eenduidig antwoord geven. Fascinatie, nieuwsgierigheid, van je hobby je werk maken, geld, zelfstandigheid of gewoon het een keer geprobeerd te hebben? Het is denk ik een combinatie geweest. Er is namelijk geen eenduidige goede reden om de prostitutie in te willen. Een hoop van deze factoren is namelijk als ze op zichzelf staan een hele slechte reden.

Afijn terug naar mijn “eerste keer”, ik besloot meteen te blijven. Make-up bijgewerkt, mijn haren gefatsoeneerd en gewapend met gezonde spanning en een sigaret aan de bar gaan zitten. Aan de bar zaten C en D, twee ongelofelijk gezellige dames, die behalve hun blonde haar totaal niet op elkaar lijken. Over beide zal ik nog wel eens een stukje schrijven, ze zijn me alle twee nog steeds heel dierbaar en hebben me wegwijs gemaakt in het vak.

Zo ook die eerste dag, C vroeg of ik nog dingen wilde weten? Ik vroeg haar of ze advies voor me had en voor ik het wist kwam ze met een grote dildo en een zak condooms op de proppen. Ze ging me leren hoe je een condoom omdoet met je mond. Mijn eerste les in de kneepjes van het vak en zeker niet de laatste. We hebben op de grond gelegen van het lachen om mijn gestuntel met die buiten alle proporties grote dildo. Het ijs was gebroken, mijn zenuwen waren weg, ik had er zin in.

Mijn eerste klant, was in alle opzichten een doorsnee klant. Als hij niet de eerste was geweest zou ik me hem niet meer kunnen herinneren. Beetje gezette man van halverwege de veertig, vriendelijk en een beetje onbeholpen. Het was de eerste keer dat hij een prostituee bezocht zei hij –geen idee of dat waar was-.  Geweldig, dacht ik, heb ik weer, mijn eerste klant en die kerel heeft geen ervaring, dit wordt vast net zo’n onhandig geklungel als bij mijn ontmaagding. Maar, ik heb mijn schouders gerecht en mijn meest charmante glimlach op gezet. Hup naar boven.

Toen we op de kamer kwamen, verdween alle onzekerheid. Dit was mijn terrein en ik was een vrouw met een missie. Ik moet zeggen dat het niet m’n beste werk was. Ik had moeite met het bad – stomme design dingen, zien er mooi uit maar werken voor geen meter – ondanks alle oefening moest ik tot twee keer aan toe een condoom weggooien en meer van dat soort stommiteiten. De seks was lekker, niet echt bijzonder.  Maar wat mij nog het meeste verbaasde was de helderheid in mijn hoofd. Dit was echt zakelijke seks, ik lette op mijn klant, op het condoom en op mezelf. Koos bewust het moment om over te gaan van pijpen naar het wippen. En zag na een tijdje op de klok dat het tijd was om mijn klant te laten klaarkomen. Samen op bed uitgehijgt met een sigaretje, nog even kort gedoucht en toen was het tijd om de kamer te verlaten.

Beneden afscheid genomen van de klant en mijn fooi opgeborgen in mijn kluisje. Nog snel even een blik in de spiegel geworpen, voor hetzelfde geld zaten er klanten binnen en hup de bar in. Daar zaten geen klanten maar de exploitant, D en C met een grote glimlach en champagne aan de bar. Nu ben je officieel hoer grapte C en daar moet op gedronken worden.

Die eerste klant was mijn enige klant die dag, wat eigenlijk wel goed uitkwam. Het gaf me de tijd om mijn collega’s beter te leren kennen,  na te denken over het gemak en de vanzelfsprekendheid die ik had gevoeld bij mijn eerste klant en om aan de exploitant uitleg te vragen over hoe je nou in godsgodesnaam dat bad aan moest zetten.

-- Evelynn Valois

2 reacties:

Anoniem zei

Goed geschreven. Het doet me goed te vernemen dat het niet allemaal kommer en kwel is. Jij zou goede maatjes kunnen zijn met 'Zondares'. Lees haar blog maar eens : Zondares, ervaringen van een prostituee. Je zal er dagen voor nodig hebben, maar enkel de laatste 2 jaar gaan over de pesterijen van de overheid en het aanvaarden van het beroep op zich. Laat jullie stem horen ! maar hou het anoniem : daar hecht 'Zondares' heel veel belang aan. Dirk

Dubbelleven zei

Goed blog, jammer dat je niet verder hebt geschreven! Ik had nog wel meer van je ervaringen willen lezen.
Ik ben ook een blog begonnen over mijn werk in een seksclub: Mijn dubbel-leven als mama en meisje van plezier. Misschien wil je mijn blog eens lezen?

Een reactie posten

 
 
Copyright © seks als vak